2009. október 6., kedd

Az életünk értelme

...válaszolta Mesi a kérdésemre,hogy mi a mai nagy ifi témája. A téma a tegnap estére vezethető vissza, amikor Orsi, Eszti, Bubi, Erika, Tekla, Boti és jómagam Fácánt játszottunk, amiből persze én távozhattam elsőnek, s így kerültem a másik értelmiségi csoportba, (az első, a Fácános csapat, mert ahhoz, hogy ne ess ki, először is értelmiség kell legyél, bő szótárral kell rendelkezzél , s keménynek is kell lenned, hogy te blokkolj, s ne más téged), ahol ezt már nagyban boncolgatta Mesi, Tünde, Piki és István, s így jómagam is csatlakoztam pár percig, míg nem kezdtem vándor lenni, s hol egyik csoportnál voltam, hol másiknál, míg mind kettőtől elmaradtam.

Miután választ kaptam a várva várt kérdésemre két csoportot alkottunk, ahol az egyik csapattól Dávidról s az ó kiválasztásáról hallottunk, a másikban pedig Saulus kiválasztásáról. Minden jelenlévő elmondta ezt követően, hogy mi az ő életének az értelme, beszéltünk arról, hogy mi van, ha nem azt végzed amit kéne, vagy még nem találtad meg igazából az életed értelmét, akkor mindaz amit jelenleg teszel, vagy tettél, mielőtt az életed célját követted volna, hiábavaló? A következtetés mindenképp az volt, h semmi sincs hiába, mindennek egy meghatározott, fontos, s építő jelege van. Bizonyára vannak dolgok amikre nem vagyunk büszkék előző életünkből, de azok is hozzánk tartoznak s kétségtelenül okultunk belőlük.
A másik kérdés az volt, hogy ha már tudjuk mi életünk célja azt meghatározhatjuk úgy is, hogy boldogság, e két fogalom között tehetnénk egyenlőség jelet? A válaszok eltértek, volt aki igennel s volt aki nemmel válaszolt. Boldoggá tehet minket ha láttunk egy gyönyörű festményt vagy meghalljuk a madarak csiripelését, de ez nem föltétlenül életünk célja, hogy most festményeket nézzünk egy életen át. Aztán az élet értelmétől eljutottunk, hogy mennyire fontos, hogy férfivá és nővé alakuljon egy ember, s hogy a cölibátus valójában mekkora csodálatos dolog, s az öngyilkosok, miért fosztják meg magukat az egyik legcsodálatosabb ajándéktól, s életünk egyik alapvető értelmétől, magától az éléstől. Mindezek közben, a tea és a sajtós harapnivaló rohamosan fogyott.

Végkövetkeztetésként arra jutottunk, hogy a szerzetesek megtalálják a lelki nyugalmuk és békéjük, s ezt nagyon is mosolygós arcukkal felénk közvetítik. Ugyanakkor az élet az egyik alapvető élet értelem, a másik pedig, az emberi kapcsolatok, legyen az a család, a mostani vagy a közeljövőben alakított vagy éppenséggel a barátok akik minket körülvesznek Brassóban és Kolozsváron egyaránt.....


Timi

1 megjegyzés:

  1. huha, ugy latszik nagyon erdekes dolgokrol targyaltatok. sajnalom, hogy nem johettem el.
    teKLa

    VálaszTörlés