2010. március 9., kedd

Jöttek, itt voltak és elmentek

Jöttek! Kik? A brassói vendégeink! Az elmúlt hétvége nem telt el eseménytelenül az ifiben. Amikor az elmúlt év októberében Brassóban jártunk megbeszéltük, hogy az új esztendőben szeretettel várjuk az ottani fiatalokat hozzánk. A kapcsolat kialakítása megtörtént, és ezt már csak tovább kell építeni és ápolni. Ennek a kapcsolatfenntartásnak és -építésnek mi sem láthatóbb jele, hogy meglátogattak bennünket a brassói ifisek. Mi is készülődtünk erre az alkalomra, hiszen azt akartuk, hogy mindenki nagyon jól érezze magát nálunk. Megbeszéltük előzetesen a hétvégi programot, azt hogy milyen ételt készítünk, hogy ki miben tud segíteni. Nagyszerű volt tapasztalni azt, hogy a 2agu ifi döntő többségben mind ott volt egész végig. A csoportról ez sokmindent elárul, pontosabban azt, hogy annyira összekovácsolódott a társaság, hogy nagyobb gondok nélkül jól megszervezte ezt a találkozót. Ennek láttán szerintem mindenki örült.
A vendégeink pénteken délután 5 óra körül érkeztek. Vitus, Isti és Róbert az állomáson fogadták a brassóiakat. A lányok meg az alagsorban szorgoskodtak, hogy elkészítsék a vacsorát mire megérkeznek. Olajozottan ment a munka, hiszen időben elkészültünk a szendvicsekkel. :) Igen kedves személyeket, barátokat látthattunk újra, elsősorban Simon István és Orbán Miklós személyében, másodsorban pedig olyan brassóiakat, akikkel már októberben is találkoztunk. Az ismerkedés után együtt vacsoráztunk. Jó volt megtapasztalni, hogy egyik csapat számára sem jelentett gondot a mielőbbi barátkozás. Miután vendégeink kipakoltak szálláshelyükön, újból találkoztunk. Ismertettük a hétvégi programot, utána pedig jöhetett a beszélgetés. 4-en visszamaradtunk még és a brassóiakkal együtt játszodtunk, beszélgettünk. Késő éjszakába nyúlt a beszélgetés, de én egyáltalán nem bántam, hiába tudtam, hogy másnap korán kell kelni. István egy gyufás játékra tanított meg minket. Ez abból állt, hogy meggyújtott egy gyufaszálat és körbeadtuk. Akinek a kezében kialudt a gyertya, annak mindenki feltett egy kérdést. Ez volt ám igazi ismerkedés. :) Sajnáltuk, hogy nem jutott sorra mindenki, de éjfél is lassan eltelt már.
Szombat reggel Timike és Emese segítségével előkészítettem a reggelit. A változatosság kedvéért szendvics volt. :) A reggelit közös ifi követte, amit Miklós tartott. Első pár percben minden csoport az évszázad legjobb buliját kellett megszervezze. Hát érdekes bulitervek készültek, szívesen részt vennénk egyiken. A bibliai történet a királyi mennyegző volt. Feltevődött a kérdés, hogy mi hogy éreznénk magunkat, ha nem jönne el senki a meghívottak közül a nagy bulira? Isten "buliján" mi meghívottak vagyunk vagy választottak? Volt közös éneklés is, természetesen. :) A bibliaóra után várost nézni indultunk. Hát.....olyan hideg volt. Brrrr. De azért jól begombolkozva, mosolyogva jártuk be Kolozsvár pár fontos látnivalóját. Voltunk a fellegváron, a Szent Mihály templomban, a Farkas-utcai templomban. Itt egy kis történelmet is mesélt nekünk Zsolt. Ezután már gyors lépésekkel indultuk vissza ebédre. A finom ebédet, a gulyást, Mesi és Eszter készítette el az éhes bandának. Nagyon ízletes volt, éhes gyomrunkat gyorsan töltögettük vele. :) Ebéd után következett a brassóiak számára a próba, ugyanis a vasárapi istentiszteletre egy kis darabbal készültek. Addig mi pihentünk egy keveset és megbeszéltük, hogy a vacsorai pizzázást miképpen oldhatjuk meg. Este 6 órakor mindannyian elmentünk az istentiszteletre. Pizzázás után bulizni indultunk a Soulba. Előbb egy koncert volt, dehát akkor is többen táncoltunk. Nagyon jól éreztük magunkat, de éjféli 12 órakor hazafele indultunk, hiszen vasárnap reggel is korán keltünk.
Vasárnap reggel 9-kor reggeli, utána pedig részt vettünk az istentiszteleten, ahol megtekinthettük az "X darab" előadását. :) Igazából csak én neveztem el így, mert nem tudom pontosan mi volt a címe. :) Dehát a lényeg itt az, hogy nagyon ügyesek voltak. A darabot mindenki megértette és át is élhette, vagy inkább élheti nap mint nap. És akkor következett az ebéd. No..., itt egy kicsit gondban voltunk, mert sok időbe telt amíg mindent sikerült elkészíteni. Mesi segítségével sürögtem a konyhában, István (Simon) pedig gitározott és énekkel szórakoztatott. :) Nagy nehezen elkészült minden. Éppen, hogy volt idő megebédelni, mert utána vendégeink lassan indultak is hazafele. Ez volt a szomorú része, hiszen mire összeszoktunk és jól megbarátkoztunk, jött a búcsú. De semmi sincs veszve, hiszen a meghívást megkaptuk az újabb látogatásra. Elérhetőséget cseréltünk, és azzal búcsúztunk, hogy hamarosan újból látni fogjuk egymást Brassóban. A buszmegállóban intettünk végül búcsút.
A távozás után, bár mindannyian fáradtak voltunk, mégis visszamaradtunk, és páran Scrabble-t játszodtunk, egy páran meg pókereztek.

Egy tartalmas és élménydús hétvégét töltött el együtt a Kétágú és Brassó ifije.:) Ennek mindenképpen folytatása lesz. :)

Mivel már a brassóiak is tudnak a blogunkról, így üdvözöljük őket innen Kolozsvárról. :)

Erika

ui.: képek is bizonyítani fognak hamarosan. :)

1. Ez így igaz, Erika. Minden nagyon nagyon jó volt! Ezúton is köszönjük szépen a meghívást és a felejthetetlen élményeket. Várjuk a mielőbbi találkozást! Addig is vigyázzatok egymásra és az ifire! Mindannyiunk nevében üdvözöl: Melinda